بن بست در مذاکره نمایندگان کابل با طالبان در قطر

به گزارش گردشیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، صدیق صدیقی سخنگوی محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان عصر امروز چهارشنبه در یک نشست خبری در کابل بیان کرد: خواسته های طالبان در مذاکرات صلح دوحه در تقابل با قانون اساسی افغانستان است و این گروه به جای توافق صلح، به دنبال بهانه جویی است.

بن بست در مذاکره نمایندگان کابل با طالبان در قطر

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان گزارش ها مبنی بر شکسته شدن بن بست و تغییر در چارچوب مذاکرات هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان در دوحه را نادرست خواند و افزود: اصول اساسی برای هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان قانون اساسی است.

صدیق صدیقی تاکید نمود: خواسته هایی از طرف گروه طالبان که مبنی بر حذف نام نظام ما مطرح می گردد، برای مردم افغانستان و جامعه جهانی قابل قبول نیست. طالبان از راه حل خشونت و اقدامات تروریستی استفاده می نماید. در حالی که اصول هیئت مذاکره کنندگان دولت افغانستان در قانون اساسی به صورت واضح بیان شده است.

وی در ادامه افزود: تمام کشورها و سازمان های بین المللی که در نشست ژنو شرکت نموده بودند، خشونت ها و حملات طالبان را محکوم کردند و از رهبری فرایند صلح از سوی دولت افغانستان حمایت کردند.

این درحالی است که نشست ژنو، روز گذشته با حضور 66 کشور و 32 سازمان بین المللی با تعهدات جدید 13.3 میلیارد دلار برای 4 سال آینده به افغانستان و تأکید بر تداوم همکاری های قبلی خاتمه یافت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1408

به "بن بست در مذاکره نمایندگان کابل با طالبان در قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بن بست در مذاکره نمایندگان کابل با طالبان در قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید