بحران کرونا؛ دعوای جان و نان در ایالت جورجیا آمریکا

به گزارش گردشیا، فرماندار جمهوریخواه ایالت جورجیا از شهردار شهر آتلانتا به خاطر الزامی کردن زدن ماسک در اماکن عمومی شکایت کرده و بازگرداندن دوباره محدودیت ها را غیرقابل اجرا دانسته است.

بحران کرونا؛ دعوای جان و نان در ایالت جورجیا آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

شهرداران برخی شهرهای ایالت جورجیا آمریکا سیاست هایی مغایر با سیاست های فرماندار جمهوریخواه این ایالت در برابر شیوع ویروس کرونا در پیش گرفته اند تا جایی که کار به دعوای بین جان و نان و شکایت فرماندار از شهرداران رسیده است.

به گزارش خبرنگاران، در پی صدور فرمان شهردار شهر آتلانتا (مرکز ایالت جورجیا آمریکا) مبنی بر الزامی کردن زدن ماسک در اماکن عمومی و ممنوعیت اجتماع بیش از 10 نفر از 8 ژوئیه گذشته (9 روز پیش)، فرماندار جمهوریخواه و حامی ترامپ این ایالت این فرمان را غیرقابل اجرا و مغایر با سیاست های خود دانست و از شهردار آتلانتا شکایت کرد.

در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا طی هفته های اخیر، در برخی دیگر از شهرهای این ایالت آمریکا هم شهرداران احکامی مشابه درباره الزامی شدن ماسک و ممنوع کردن اجتماعات صادر کرده اند.

ایالت جورجیا آمریکا نخستین ایالتی بود که قوانین قرنطینه سراسری را کنار گذاشت و اقدام به بازگشایی کسب و کارها کرد و این اقدام منجر به شیوع سریع ویروس در این ایالت شده است.

برایان کمپ 57 ساله فرماندار جمهوریخواه ایالت جورجیا که او نیز همچون ترامپ یک تاجر است، اصرار زیادی داشت تا هر چه سریع تر قرنطینه سراسری را بردارد و کسب و کارها را بازگشایی کند.

برایان کمپ فرماندار جمهوریخواه ایالت جورجیا آمریکا/ عکس:آسوشیتدپرس

او پیروز شد به عنوان نخستین ایالت آمریکا کسب و کارها را باز کند اما به واسطه این بازگشایی که به گمان کارشناسان بهداشتی عجولانه و زودهنگام بود، موارد ابتلا در این ایالت آمریکا سیر صعودی گرفت به نحوی که شهرداران این ایالت از جمله خانم کِیشا لَنس شهردار شهر آتلانتا (مرکز ایالت) هفته گذشته با صدور فرمانی شهروندان آتلانتا را ملزم به زدن ماسک کرد و اجتماع بیش از 10 نفر را در این شهر ممنوع اعلام کرد.

شهردار شهر ساوانا دیگر شهر این ایالت هم با ابراز نگرانی از نتیجه اعمال سیاست های فرماندار ایالت که آشکارا به افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر مردم بی توجهی می کند، زدن ماسک را الزامی کرده و احتماعات را ممنوع کرده است.

در پی این اقدام شهرداران، فرماندار جمهوریخواه روز پنج شنبه (دیروز) از شهردار دموکرات شهر آتلانتا به خاطر نادیده انگاشتن فرامین فرماندار به عنوان عالی ترین مقام اجرایی ایالت شکایت کرد.

وکلای او در دادخواستی که تنظیم و تقدیم دادگاه کرده اند، نوشته اند: کِیشا لَنس به عنوان شهردار شهر آتلانتا اختیار قانونی برای اصلاح، تغییر یا نادیده دریافت دستورات اجرایی فرماندار کمپ را ندارد.

در این دادخواست آمده: فرماندار کمپ به تنهایی مبارزه ایالت جورجیا با کروناویروس را رهبری می کند و او قدرت و اختیار قانونی برای به تعلیق درآوردن دستورات متناقض شهرداران با فرامین اجرایی خود در این ایالت را دارد.

فرماندار جمهوریخواه و حامی ترامپ در توییتی هم نوشت: این دادخواست به کنندگی از صاحبان مشاغل آتلانتا و کارمندان زحمتکش این ایالت است که برای زنده ماندن در این دوران سخت تلاش می کنند.

او نوشته : در حالی که در این شرایط سخت زنان و مردان زحمتکش جورجیا تمام تلاش خود را می کنند برای خانواده های خود غذا فراهم کنند دغدغه مقامات منتخب محلی آنها در شهرداری ها تعطیل کردن کسب و کارهای آنها و تضعیف اقتصاد این ایالت است.

در مقابل شهردار دموکرات شهر آتلانتا دیروز در توییتی از صدور فرمان الزامی کردن ماسک در این شهر دفاع کرد ونوشت: تا کنون 3104 شهروند ایالت جورجیا به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و من و خانواده ام نیز جزو 106 هزار نفری هستیم که در این ایالت تست کرونایمان مثبت شده است.

شهردار 50 ساله آتلانتا/او یک وکیل است و از سال 2017 شهردار مرکز ایالت جورجیاست.

او همچنین در نشست خبری دیروز از دستورالعمل اجرایی خود درباره الزامی کردن زدن ماسک دفاع کرد و گفت: طبق گفته کارشناسان بهداشتی، زدن ماسک تا حدود زیادی از شیوع ویروس جلوگیری می کند و این کار ساده ترین راه برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری است.

او گفت از فرمان خود برای الزامی کردن ماسک کوتاه نخواهد آمد.

تأثیر چشمگیر ماسک در جلوگیری از ابتلا به کرونا

آرایشگاه های آمریکا اولین روز پس از قرنطینه (+عکس)

هشدار خانم دادستان آمریکایی برای ماسک نزدن ترامپ

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1244

به "بحران کرونا؛ دعوای جان و نان در ایالت جورجیا آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران کرونا؛ دعوای جان و نان در ایالت جورجیا آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید