تور ارزان روسیه: افزایش فراوری نفت روسیه رکورد 13 ماهه زد

به گزارش گردشیا، رشد فراوری نفت روسیه در سپتامبر ازسرگرفته شد و بیشترین افزایش را در مقایسه با 13 ماه گذشته داشت.

تور ارزان روسیه: افزایش فراوری نفت روسیه رکورد 13 ماهه زد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، آمار وزارت انرژی روسیه نشان داد این کشور ماه میلادی گذشته 43.86 میلیون تن نفت خام و میعانات فراوری نموده است که معادل 10.716 میلیون بشکه در روز بوده است. نرخ فراوری سپتامبر 2.6 درصد بالاتر از اوت بود که فراوری گازپروم در بزرگترین کارخانه تصفیه میعانات در سیبری غربی در پی یک آتش سوزی کاهش پیدا کرد.

تحت توافقی که بین اوپک و متحدانش منعقد شد، این گروه فراوریش را از اوت هر ماه 400 هزار بشکه در روز افزایش می دهد که از این رقم، یک چهارم سهم روسیه است. این افزایش فراوری ادامه پیدا خواهد نمود تا محدودیت عرضه ای که در اوج بحران پاندمی به اجرا گذاشته شده بود پایان پیدا کند. نشست بعدی وزیران اوپک پلاس برای دوشنبه هفته جاری برنامه ریزی شده است.

ارزیابی پایبندی روسیه به توافق محدودیت عرضه سخت است زیرا آمار رسمی به صورت کلی اعلام می گردد و شامل نفت و میعانات است که مشمول توافق محدودیت عرضه قرار نمی گیرد. اگر فراوری میعانات روسیه به سطح پیش از آتش سوزی در کارخانه گازپروم بهبود پیدا کند که حدود 880 هزار بشکه در روز است، در این صورت فراوری روزانه نفت در سپتامبر حدود 9.83 میلیون بشکه بوده که 130 هزار بشکه در روز بالاتر از سهمیه سپتامبر است.

طبق آخرین آمار آژانس بین المللی انرژی، نرخ پایبندی روسیه به توافق نفتی از 95 درصد در ژوییه به 92 درصد در اوت کاهش پیدا کرد که پایینترین نرخ در میان فراوریکنندگان بزرگ اوپک پلاس بود و عرضه نفت این کشور به 9.71 میلیون بشکه در روز رسید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، همه فراوریکنندگان بزرگ به جز روس نفت و گازپروم نفت فراوریشان را ماه گذشته در مقایسه با اوت افزایش دادند. اگرچه روس نفت که عامل بیش از یک سوم فراوری روسیه است، 0.3 درصد نفت کمتری در ماه گذشته استخراج کرد، فراوری باش نفت که زیرمجموعه این شرکت بوده و آمارش جداگانه ارائه می گردد، 18.2 درصد افزایش داشت. اسلاونفت که جوینت ونچر بین روس نفت و گازپروم نفت است فراوریش را 9.9 درصد افزایش داد. فراوری فراوریکنندگان کوچکتر شامل گازپروم 11.6 درصد افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1948

به "تور ارزان روسیه: افزایش فراوری نفت روسیه رکورد 13 ماهه زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: افزایش فراوری نفت روسیه رکورد 13 ماهه زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید