افزایش بیماریابی در کشور با 15 هزار تست روزانه

به گزارش گردشیا، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه وزارت بهداشت برای افزایش بیماریابی و شناسایی بیماران خفیف با حدود 15 هزار تست روزانه انجام می گردد و قابل افزایش به 20 هزار تست است که نسبت به کشورهای همتراز مالی مطلوب است.

افزایش بیماریابی در کشور با 15 هزار تست روزانه

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور امروز در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار گردید، اظهار کرد: آزمایش های تست کرونا اکنون در کشور در 95 آزمایشگاه با حدود 15 هزار تست انجام می گردد و قابلیت افزایش تعداد تست ها تا 20 هزار مورد در روز وجود دارد.

وی گفت: ما ادعا نداریم که تعداد تست هایی که انجام می دهیم، در حد کشورهای توسعه یافته و ثروتمند است و باید خودمان را با کشورهای همتراز مالی خودمان مقایسه کنیم. از این نظر ممکن است تعداد تست کرونا در ایران همتراز کشورهای ثروتمند جهان نباشد اما سرعت و رشد تعداد تست ها در یک ماه اخیر در ایران قابل توجه و کم نظیر بوده و البته این ظرفیت با همکاری بخش خصوصی باز هم افزایش پیدا می نماید.

جهانپور اضافه نمود: تست های الایزا هم برای تشخیص شرایط افرادی که مصونیت پیدا نموده اند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: میزان تست کرونا در ایران در حد کشور ترکیه است که شرایط مالی و جمعیت مشابه ما دارند. گر چه میزان این تست در کشوری مثل آمریکا خیلی بالاست اما 10 کشوری که بیشترین میزان تست را نسبت به جمعیت دارند عمدتا کشورهای خیلی کوچک و کم جمعیت مثل جزایر فارو، لوگزامبورک، لیختن اشتاین و بحرین هستند که جمعیت بعضی از این کشورها به اندازه یک محله تهران هم نیست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1070

به "افزایش بیماریابی در کشور با 15 هزار تست روزانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بیماریابی در کشور با 15 هزار تست روزانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید