ادامه رایزنی های وزیر خارجه ایران با همتایان

به گزارش گردشیا، وزیر خارجه کشورمان در ادامه رایزنی با همتایان خود با روسای دستگاه های دیپلماسی تونس، مالزی، لبنان و الجزایر تلفنی گفتگو کرد.

ادامه رایزنی های وزیر خارجه ایران با همتایان

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با وزرای امور خارجه تونس و مالزی درباره جدیدترین تحولات منطقه به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بر همین اساس وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش با وزرای امور خارجه لبنان و الجزایر هم گفتگو کرد.

در پی تشدید تنش بین قطر با عربستان و چند کشور عربی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با همتایان خود در ترکیه و اندونزی به صورت تلفنی گفت و گو و در مورد آخرین تحولات منطقه رایزنی و گفتگو نموده است.

ظریف همچنین در ادامه رایزنی های تلفنی با همتایان خود، با وزرای امور خارجه عراق و عمان در مورد آخرین تحولات منطقه گفت وگو و گفتگو کرد.

وی در حساب توئیتری خود درباره تنش به وجود آمده میان قطر و چند کشور عربی نوشت: همسایگان همیشگی هستند، جغرافیا را نمی توان تغییر داد. فشار و تهدید هیچگاه راه چاره نیست. گفتگو امری لازم است به ویژه در ماه مبارک رمضان.

کشورهای بحرین، عربستان، مصر و امارات و چند کشور عربی دیگر امروز دوشنبه در اقدامی هماهنگ قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر را گفتند و در پی آن پروازهای شرکت های هواپیمایی مصر، امارات و عربستان با قطر به حالت تعلیق درآمد.

روابط قطر با همسایگانش از ماه پیش رو به وخامت رفت. این وخامت روابط پس از آن شروع شد که خبرگزاری رسمی قطر اظهارات شیخ تمیم بن حمد امیر قطر را درباره موضع این کشور در قبال ایران را منتشر کرد، اگر چه این خبرگزاری بعدا گفت که مورد حمله هکرها قرار گرفته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 694

به "ادامه رایزنی های وزیر خارجه ایران با همتایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه رایزنی های وزیر خارجه ایران با همتایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید